INTE TID

Ibland har man inte tid att åka till gymmet. Och det försåtr jag, men det är inte någon ursäkt för att man ej ska träna. Som ni vet är träning en stor del av mitt liv och jag ägnar stor del av min fritid till bland annat träning. Det är en livsstil för mig. 
 
I alla fall. Många säger att de inte har tid att träna, och då tränker jag direkt "ursäkta men hur kan du inte ha tid att träna". Ett träningspass behöver inte bestå av en timmes styrketräning för att vara effektivit. Har man inte tid får man hitta andra lösningar. 
 
Jag tänker nu tipsa er om en sak, och jag lovar att ni kommer älska detta. Youtube. Alla känner youtube. För lite mer än ett år sen började jag min resa mot ett hälsosammare liv och jag hade inte råd med ett gymkort. Därmed kollade jag runt på lite saker man kan göra hemma och hittade dessa två kanaler på youtube. Blogilates där hon är som en personligtränare och man tränar mycket pilates. När man gör övningarna kan man tycka att de är komplicerade och inte ger något men jag lovar att efter en eller två dagar så har man träningsvärk. Den andra kanalen är Xhit Daily. Där är det styrke träning som gäller. Och de två kvinnorna som r med är riktiga personliga tränare, och är jätte bra på att motivera.  Min favorit kanal är Xhit Daily. 
 
Det jag också tycker om att göra är att planera min träningspass i förväg. På detta sätta kan jag få mer utav tiden. fast ibland så händer det att jag vill byta ut vissa övningar mot andra och då brukar jag gå in och kolla på vad det finns för övningar och ändra på dem lite så att jag kan använda riktiga vikter som är lite tyngre. Riktigt roligt att variera sin övningar och sin träning. 
 
Xhit Daily har även träningspass så som "The Miley Cyrus workout" eller "The Kim Kardashian butt workout" osv. Checka in. Nedan kan ni se en vieo från vardera kanal. 
 
Och ge mig tips på vad din brukar träna och hur ni lägger upp eran tränining. Som sagt det är jättekul för mig att se och ta del av hur andra gör. 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?