Hår.

Jag har verkligen haft problem med mitt hår under många år. Fast under de senaste månaderna har det verkligen blivit värre. Det har blivit tortt frissigt (säger man så), och bara allänt fult. Jag har inte riktigt orkat göra någonting åt det men nu under denna vecka bestämde jag mig för att ta tag i detta problem och fixa det. 
 
Tidigare hade jag inte duchat med balsam och jag har aldrig använt inpackning, utan enbart shapoo. Men nu blev det ändring på det. Jag har börjat använda L'oreal elvital balsam och L'oreal hårinpackning tillsamman med mitt mjäll shampoo head and shoulders. Även fast det bara gått drygt en vecka så har jag redan sett enormt stor förändring i mitt hår och dess kvalité. Efter duschen använder jag Schwarzkopf got2b smooth n' chic smoothing lotion for anit-frizz. För att ge det godare lukt och även för att hjälpa dett att stärka sig och inte bli så frissigt. 
 
Steg 1: Masserar in mitt shampoo i enbart rötterna och sedan tvättar det och då blir resten av håret rent också. 
Steg 2: Jag masserar in balsam och börjar med under håret sedan topparna och sedan längre upp. Jag stannar vi öronen. Sedan låter jag det va i kanske 1-2 minuter in jag tvättar ut balsamet. 
Steg 3: Jag masserar in hårinpackningen i hela håret och ltåer det stå i 3-4 minuter. Under tiden gör jag allt annat jag brukar göra i duschen. Sedan tvättar jag ur det. 
Steg 4: Jag handdukstorkar det och bortstar ut det.
Steg 4. Jag masserar inte hair lotionet i hela håret och flätar det sedan för att det inte ska förstöras utav att jag leker med det hela tiden. När det har trokat så tar jag ur flätorna och allt är prefa. 
 
-Ett tips äratt om man vill växa ut sitt hår så ska man se till att inte använda någon värme alls på håret. Så jag brukar låta det lufttorkas med flätorna är i då vet jag att jag kommer få någorlunda bra hår dagen efter. Och se till att inte tvätt håret för många gånger i veckan. Det lsiter på håret. Tvätta håret kanske 2-3 gånger i veckan. 
 
mina hårvårdsprodukter. 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?